Hallo ik ben Evi, getrouwd en mama van 2 (b)engeltjes.  

Als kind groeide ik op in een brasserie, waar ik heel snel meedraaide. Het contact met de mensen vond ik fantastisch; korte gesprekjes, wat 'wijsheden' delen. Al op jonge leeftijd wist ik dat ik later leerkracht wilde worden en in 2007 studeerde ik ook effectief af als leerkracht lager onderwijs. Tijdens mijn opleiding leerkracht werd mijn interesse gewekt voor de lessen psychologie. Ik merkte dat ook daar een passie lag. In 2009 studeerde ik af in de richting Toegepaste psychologie, school- en pedagogische psychologie. 


Mijn eindstage in Toegepaste psychologie deed ik als leerlingbegeleider in het Buitengewoon Secundair Onderwijs, bij leerlingen met leermoeilijkheden en gedragsproblemen. Ik voelde dat dit iets was wat echt bij me paste en ben na mijn stage op deze school aan de slag gegaan als leerkracht en daarna als coördinator. Ik kreeg de kans om met heel wat verscheiden doelgroepen te werken, zowel T1 (leermoeilijkheden), T3 (gedragsproblemen), T7 (STOS en DSH) als T9 (ASS).  


Na acht jaar in het buitengewoon onderwijs kreeg ik ook de kans om binnen een scholengemeenschap Secundair Onderwijs trainingen aan jongeren te gaan geven, samen met een collega. De eerste training die we uitwerkten had als thema veerkracht. Daarna volgde ook nog een training rond stressreductie. Mijn ervaring met deze trainingen is vooral dat ik het fantastisch vind om te zien hoe jongeren kunnen groeien door de oefeningen die wij hen aanreiken. 


Tien jaar na mijn eerste stappen in het Buitengewoon Onderwijs, nam ik het besluit om als ondersteuner binnen het gewoon onderwijs aan de slag te gaan. Deze job doe ik nu nog steeds en ik merk dat het echt een verschil kan maken voor scholen, leerkrachten en leerlingen. Alle kennis die ik reeds vergaarde, zowel door te werken in het BuSO als met het maken van de trainingen en de extra opleidingen die ik volgde, kan ik toepassen om leerlingen alle kansen te geven. 

 

Met deze coachpraktijk wil ik kinderen, jongeren en volwassenen begeleiden en ondersteunen in de thema's waarmee ze vastlopen.

Ik kies er ook bewust voor om dit in bijberoep te doen, want ik vind het belangrijk om zelf voeling te houden met het schoolse gebeuren. De schooltijd is een enorm groot deel van het leven van een kind of jongere. Elk probleem waar ze tegen aan lopen, zal ook daar naar boven komen. Ik wil er dus zeker van zijn dat wat ik aanbied voor hen ook blijft passen in deze schoolcontext.